Födelsedag, Stockholm och bröllop!

De två senaste veckorna har varit intensiva! Först så åkte jag och Johnny till Stockholm - en fyradagars tur (torsd-sön) som Anneli och Garry egentligen skulle hängt med på men när de backade ur så bestämde vi oss för att genomföra resan i alla fall, och det är jag glad för. Det blev en trevlig tur med många typiska turistsevärdheter. Vi hann inte med alla önskemål som vi hade på vår lista så det får bli fler turer till huvudstaden :) Dagen efter vi kommit hem så åkte jag till Ullared med Elin. På kvällen var jag riktigt mör så den planerade jojo-sommarturen jag planerat med Jenny blev inställd. På onsdagen fyllde Anton år och det blev ett litet familjekalas hemma hos honom på kvällen. Vi käkade kinamat och spelade spel och det blev många skratt som vanligt :) På fredagen åkte jag, töserna och Simon upp till Skillingaryd i Småland för det stundande bröllopet mellan syrrans Marie och Robban. Jag hade bokat två rum på Hotel Småland i god tid och på bilderna såg allting så fint ut men när vi då upptäcker placeringen av rummen så var de ju inte riktigt vad vi hade tänk oss, speciellt inte för det priset :( Malins och mitt rum hade trädäcket där alla satt och snackade och rökte utanför fönster så vi fick ha gardinerna fördragna och fönstret stängt i värmen och Elin och Simon hade tåget som gick förbi utanför deras fönster :(  Och det fanns ingen i receptionen på hela tiden vi var där utan man fick gå till Rastamacken en liten bit bort om man ville något :( Det fanns ingen bra luftkonditionering så min ekologiska deodorant smälte helt vilket resulterade i att den flöt ut i necessären :( Och frukosten var torftig :(  MEN i gengäld så fick vi vara med om ett väldigt vackert bröllop hemma på Marie och Robbans gård ute i skogen :) Elin hjälpte till med att leda den ena hästen under vigseln och jag och Malin sjöng Greensleeves på svenska under middagen. Dagen efter körde vi inom Älmhult till IKEA:s museum på vägen hem. Där kunde man fotografera sig så att det såg ut som att man var med i deras katalog. Roligt!

Riktigt lyxigt i 1:a klass på vägen upp :)
Jag framför Seglora kyrka på Skansen
Solosång på Skansen
Drottningholm
Festsalen
Den pampiga trappan
Johnny först i kön till.....
..... färjan Drottningholm
Wow! Vi lyckades få på överdraget denna gång