Jul, jul, strålande jul...

Så kom den då i år igen - julen! Men ingen snö så långt ögat kan nå :( Fast vi har ju fått ovanligt mycket snö de senaste åren så det var väl inte mer än väntat att det skulle bli en grön jul i år. Den 22 december var Sallerupskören för första gången med vid julkonserten i Husie kyrka. Det brukar vara Husiekören bara och så sjunger vi på trettondagen men i år skulle vi avtacka Klas, vår körledare som går i pension, så nu slog vi våra påsar ihop :) Eller, ja, vi sjöng ju var för sig.... Vi fick så mycket beröm efteråt för vår insats. Roligt! På lillejulafton var det dags för Kvarnbykvintettens årliga julglädjespridning. Jag kände inte riktigt för det i år men så roligt och bra det blev när vi väl kommit igång! :) Hemma väntade familjen med mat och Ingvar hade kommit ner från Helsingborg för att lämna julklappar. Det blev en mysig kväll. På julafton skulle allting vara färdigfixat men som vanligt var det inte det. Alla barnen fick ta sig en tur till affären för att inhandla det sista, Malin och Elin var dessutom ombud för mig! Men det blev en lugn julafton i alla fall och jag höll mig vaken vid Karl-Bertil Jonsson! Och julskinkan har aldrig varit så god som den vi fick tag på i år och Johnnys köttbullar blev perfekta och mammas julkakor likaså :) Och jag fick många fina julklappar, bla en stor resväska från Johnny.Vart bär det hän nästa gång! På juldagsmorgonen blev jag hämtad av Mona tjugo i sju och sen bar det av till Burlövs gamla kyrka för julotta. Det blev inte lika mysigt som förra året när vi var i Bjärshögs lilla kyrka men vi var båda överrens om att detta får bli en ny tradition för vår del :) På annandagen sjöng kören i S Sallerups kyrka för första gången med vår nya körledare Jens. Det ska nog gå bra med honom också :) Ja, det blev en välsignad jul :)
Kvarnbykvintetten är på gång!
Anton och mamma tar för sig av julbordet
Man blir aldrig för gammal för Kalle Anka!
Fina julgranen
Stor koncentration i paketleken!
Paketöppning - det tar tid!
Jaha, vad kan det här vara då?
Mamma i sin fina present från Elin
Elin fick nya skålar. Hoppas de håller till knäcktillverkning!  :)
Burlövs gamla kyrka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0